loading...

معرفي برترين برندهاي لوازم آرايشي

مطالب درباره زيبايي پوست و مو

بازدید : 369
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

داروهاي آيورودا بسيار مؤثر بوده و نتايج شگفت انگيزي را ارائه مي دهند. بهترين كار اين است كه آنها عوارض جانبي كمترين يا بدون عارضه ايجاد مي كنند. يكي از چنين راه حل هاي مراقبت از مو روغن جوجوبا براي رشد مو است. اگرچه اعتقاد بر اين است كه روغن جوجوبا مرطوب كننده خوبي براي پوست حساس است ، اما براي رشد مو نيز فوق العاده مناسب است. اين مورد توسط زنان در سراسر جهان براي مراقبت از مسائل مربوط به پوست سر و بهبود سلامت موهايشان استفاده مي شود.
ما روشهاي بسياري را كه روغن جوجوبا باعث رشد مو مي شود را با هم جمع كرده ايم. اما قبل از اينكه به نحوه عملكرد آن بپردازيم ، بياييد بحث كنيم كه دقيقاً چيست.
روغن جوجوبا چيست؟What-Is-Jojoba-Oil Pinitتصوير: Shutterstock
روغن جوجوبا در واقع روغني نيست بلكه يك استر موم است كه از درختچه اي استخراج مي شود و نام علمي آن "Simmondsia Chinensis" است. در ايالات متحده رشد مي كند. روغن جوجوبا از سبوس روغن طبيعي كه در پوست سر ما توليد مي شود تقليد مي كند. اين موها و فوليكولهاي ما را تغذيه مي كند و سرعت رشد موهاي ما را به حداكثر مي رساند. اين روغن داراي خاصيت ضد قارچي است كه به حفظ سلامتي پوست سر ما كمك مي كند. همچنين به خلاص شدن از لايه اي از پوست مرده ، شوره سر و گرد و غبار كمك كرده و پوست سر تميز و آبرسان را پشت سر مي گذارد.

چه ويتامين هايي در روغن جوجوبا وجود دارد؟روغن جوجوبا سرشار از ويتامين E ، اسيدهاي چرب امگا 6 و 9 و يك اسيد چرب اشباع به نام Doغير مجاز مي باشدanol است كه به نبرد عفونت هاي ويروسي كمك مي كند. همچنين سرشار از آنتي اكسيدان ها است كه با راديكال هاي آزاد و داراي اثرات منفي بر سلامت موهاي ما مي جنگند. از آنجا كه موهاي ما تا حد زيادي از پروتئين ها تشكيل شده است ، ميزان اسيد چرب روغن جوجوبا باعث مي شود كه موها و فوليكول هاي خود را تغذيه كنيم.
روغن جوجوبا فوايد و استفاده از آن براي موجوجوبا-روغن-فوايد -و-استفاده-براي موهاي زائد موتصوير: Shutterstock
1. به عنوان يك مرطوب كننده پوست سرسبوم توليد شده توسط غدد سباسه ، پوست سر و موهاي شما را مي پوشاند و آنها را مرطوب نگه مي دارد. از آنجا كه ساختار مولكولي روغن جوجوبا شبيه به سبوم است ، كار روغن طبيعي اين است كه پوست سر ما را مرطوب نگه دارد. اين امر با مبارزه با تمايل آنها براي توليد سبزيجات خيلي زياد يا خيلي كم ، سلامت فوليكول هاي مو و غدد چربي را بهبود مي بخشد.
2. به عنوان يك پاك كننده پوست سرساختار مولكولي مشابهي كه باعث مي شود روغن جوجوبا به راحتي توسط پوست سر ما پذيرفته شود ، سبوم و انواع ديگر ساختهايي كه ممكن است باعث گرفتگي فوليكول ها شود نيز حل مي كند. اين قلاب ها را تميز مي كند تا پوست سر شما پاك شود و آن را از مواد خارجي محافظت كند.
3. براي گردش خون بهتر و پوست سر بدون ميكروبخواص ضد ميكروبي روغن جوجوبا پوست سر شما را از عفونت محافظت كرده و هرگونه التهاب را تسكين مي دهد. محتواي آنتي اكسيداني بالاي آن با راديكال هاي آزاد كه باعث آسيب به پوست سر و مو مي شوند ، مي جنگد.
4- براي كنترل ريزش موطبيعي است كه روزانه حدود 100 رشته مو از بين برود ، اما با افزايش تعداد ، اين نگراني ايجاد مي شود. منافذ مسدود شده يكي از بزرگترين دلايل ريزش مو است. روغن جوجوبا باعث از بين رفتن كثيفي و تجمع و تغذيه فوليكول ها و ساقه موهاي شما مي شود و از سالم بودن موها اطمينان مي يابد.
5- به عنوان يك نرم كننده طبيعي عمل مي كندكوتيكولهايي كه لايه بالايي شافت موهاي شما را تشكيل مي دهند وقتي آسيب مي بينند بالا مي روند و موهاي شما را در معرض رطوبت قرار مي دهد. روغن جوجوبا كوتيكول را صاف كرده و يك لايه محافظ در بالاي ساقه مو شما تشكيل مي دهد و باعث مي شود رطوبت قفل شده و موهاي شما را در اين حالت تهويه كند.
6. براي كنترل شوره سرخاصيت ضد ميكروبي روغن جوجوبا ، همراه با خاصيت مرطوب كنندگي آن ، باعث حفظ سلامت فوليكول ها و پوست سر شما مي شود. پوست سر شما را تسكين داده و از هرگونه تحريك و التهاب جلوگيري مي كند و از پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگيري مي كند. همچنين شرايط پوست سر مانند اگزما و پسوريازيس را كه منجر به شوره سر مي شود ، تسكين مي دهد.
7. سرم طبيعي موروغن جوجوبا ماده موثره اي است كه مي توانيد به عنوان سرم مو از آن استفاده كنيد زيرا موهاي شما را آرام مي كند در حالي كه وزن آن كم نشده است. به دليل وزن كم و طبيعت غير چسبنده ، موهاي شما را در طول روز براق و صاف نگه مي دارد.
8. مي توان براي اضافه كردن حجم به موهاي شما استفاده كردشرايطي مانند Telogen Effluvium باعث مي شود موهاي شما زودرس از بين بروند و فوليكول را مجبور به استراحت كنند ، در نتيجه موهاي شما رقيق مي شوند. روغن باعث تحريك فوليكولهاي خفته مو مي شود و رشد مجدد مو را ترغيب مي كند. اين باعث مي شود موهاي شما ضخيم شود و حجم آن اضافه شود.
9. به ترميم نقاط آسيب ديده كمك مي كندروغن جوجوبا نرم كننده است ، به اين معني كه لكه هاي آسيب ديده در ساقه مو شما را پر مي كند ، كنترل سرخ شدن را كنترل مي كند. تغذيه ساقه مو در حين پر كردن لكه هاي آسيب ديده امكان اصلاح هرگونه آسيب را فراهم مي آورد.
10. رشد مو را تشويق مي كندماساژ پوست سر شما با اين روغن گردش خون را نيز تشويق مي كند ، و اطمينان حاصل مي كند كه فوليكول ها از رشد كافي براي رشد مو سالم برخوردار هستند. رشد مجدد از فوليكول هاي آسيب ديده باعث مي شود موهاي شما در هيچ زمان ضخيم و مات شود.
نحوه استفاده از روغن جوجوبا براي رشد موچگونه-به-استفاده-جوجوبا-روغن-براي-مو-رشد رشدتصوير: Shutterstock
روغن جوجوبا از رشد موها و بهزيستي قفلهاي شما مراقبت مي كند به گونه اي كه شما نتوانيد كمك كنيد اما دوستانتان را نسبت به مني سالم خود حسادت كنيد. در اينجا روش هاي مختلفي وجود دارد

مرجع:ثانيكالا

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 20
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 30
  • بازدید سال : 524
  • بازدید کلی : 16522
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه